SendLog

Segítség

Statok

Magic boost: A varázslat sebzésére van hatással. Kb 10 magic boost = 0.8% bónusz sebzés.

Magical Resist és Magical Accuracy: 10-zel több magic resistance mint az ellenség magical accuracy-je = 1% esély a totális hárításra. Ennek a statnak nincs felső határa jelenleg (de ez a későbbi patch-ekben változni fog), elméletileg most még 100%-os magic resist is lehetséges. Ha az ellenség 3 szinttel magasabb, 100 bónusz magic resistet kap ellened. Utána minden egyes szinttel feljebb még 100.

Magic suppression: Ennek a statnak a működése is pofon egyszerű, 1 Magic Suppression = -1 Magic Boost. Tehát, ha te rendelkezel 1500 Magic Suppression-nel és a támadódnak van 3000 Magic Boost-ja, akkor csak 1500 MB-vel fogod bekapni az okozott sebzést.

Physical Attack és Physical Defense: Az Attack bónusz sebzést ad a fizikai kasztoknak.
A Physical Defense számítása egyszerű:
100 Defense = -10 dmg.
Ha az ellenség 3 szinttel magasabb, 100 bónusz Defense-t kap ellened. Utána minden egyes szinttel feljebb még 100-at.

Elemental defense: 10 pont belőle 1% sebzés csökkentés.
Négy fajta elementális védelem létezik: Fire Resistance, Wind Resistance, Water Resistance, Earth Resistance.

Strike Fortitude: Az ellenség Critical sebzésének erősségét csökkenti.

Strike Resist: 1 pont belőle 1 pontot vesz el az ellenség Crit Strikejából.

Spell Resist: 1 pont belőle 1 pontot vesz el az ellenség Crit Spelljéből.

Crit Strike: Ez a stat a Critical ütések gyakoriságát határozza meg.
Minden 10 Crit = +1%.

Crit spell: Ez a stat a mágikus alapú Critical támadások gyakoriságát határozza meg.

Accuracy: Minél magasabb ez az érték a fizikai kasztoknál, annál valószínűbb, hogy az ellenfél nem fogja levédeni pajzzsal (Block), levédeni fegyverrel (Parry), vagy kikerülni (Evasion) a támadást.

Block: Pajzzsal való levédést jelent. Sikeres block esetén a sebzés redukció függ a pajzsban leírt block rate mennyiségétől.
A block maximális esélye 50%.

Parry: Fegyverrel való hárítást jelent. Sikeres Parry esetén a sebzés redukció körülbelül 40-45%
A parry maximális esélye 50%.

Evasion: A találat teljes elkerülését jelenti. Sikeres evasion esetén a sebzés redukció 100%, azaz nem találnak el, az ellenség chain skillezése megszakad.
Az evasion maximális esélye 30%.

Speed: Futási sebességet jelent, minél nagyobb az érték, annál esélyesebb hogy el tudsz menekülni szorult helyzetekből is.

Attack speed: PvP-ben az egyik legfontosabb stat fizikai kasztoknál, a támadások sebességét határozza meg, és nagymértékben hatással van az animáció sebességére is.

Casting speed: Magical kasztoknál a skillek támadási sebességét határozza meg.

Flight Speed: A repülési sebességet határozza meg, minél magasabb az érték, annál gyorsabban repülsz.

Flight Time: Minél magasabb az érték, annál több időt tudsz levegőben tölteni.

HP: Minél magasabb az érték, annál nagyobb az életerőd.

MP: A skillek használata többnyire Mana pontból történik, minél nagyobb az érték, annál több skillt tudsz használni mana töltés nélkül.

Healing boost: 10 healing boost emel 1%-ot a visszatöltött Hp mennyiségén, az elméleti maximum 1000 lehet ez 100%-ot jelent.

PvP Attack és PvP Defense: Az Aion alapjában véve egy Open World PvP rendszerre épülő játék, így a legfontosabb statok közé sorolhatjuk őket. PvE-ben semmi jelentőségük nincs, de Player vs Player összecsapásnál annál inkább.
A PvE-ben okozott sebzés PvP-ben csak a fele, pl: PvE Damage 2000 = PvP Damage 1000
Ezt az értéket módosítja a PvP Attack-od % arányban, és a fontosabb támadó statjaid, illetve az ellenfeled PvP Def-je és az ő védelmi statjai.


Különböző rejtett stat módosítások, amik ugyan nincsenek feltüntetve a játékon belül, mégis óriási szerepük van a PvP-ben, mert nem mindegy, hogy éppen hogy mozogsz a karaktereddel csata közben.

Előre mozgás ad:
+10% Physical Damage
-20% Physical Defense
+10% Magic Damage
-20% Elemental defence

Oldalirányú mozgás ad:
+300% Evasion
-70% Physical Damage
-20% Movement Speed
Hátra mozgás ad:
+500% Parry
-70% Physical Damage
+500% Block
-40% Movement Speed


A végére egy kis érdekesség a fizikai kasztoknak.
Alapból, fegyverenként eltérő a Critical sebzések mérete.

Dagger - 2.3x
Sword - 2.2x
Mace - 2.0x
Greatsword - 1.8x
Polearm - 1.8x
Bow - 1.7x
Staff - 1.7x

Ezt úgy értelmezd, hogy a dagger Critical esetén 2.3-szorosát üti az alapsebzésnek, míg a staff csak 1.7-szeresét.

Forrás: users.ininet.hu/aionhungary

Stigmák

Stigma = felszerelhető képesség

Minden class-nak lehet 6 SIMA stigmája, és 6 GREATER stigmája. A 6 sima stigma hely alapból a tied, ezeket 1-1 adott szinten kapod meg, de a greater stigma slotokat (helyeket) meg kell szerezni küldetésekkel. Az első ilyen küldetést Miriya adja 45-ös szinten.


A különbség a sima és a greater stigmák között, hogy a greater stigmák erősebbek, és egymásra épülnek fel. Van 2 legerősebb minden classnak, de mind a kettő különböző stigmákból épül. (pl. X greater stigmát csak akkor tudod használni, ha megvan Y és Z greater stigma, amikhez azonban előfeltétel 2-2 sima stigma.) A lényeg, hogy csak egyetlen egy legerősebb greater stigmát szerelhetsz fel, vagy egyiket, vagy másikat. A te döntésed, hogy hogy alakítod.


A greater stigmák Abyss Pontért vásárolhatók meg, ráadásul nem is mindenhol egyforma áron!! Úgyhogy erre figyelj! Sima stigmákat vehetsz a fővárosban Kináért, de néha a mobok is dobnak. Mellesleg lesz egy küldetés, ami ad is egyet, és majd akkor meglátod, hogy hogy kell felszerelni.
Mielőtt belevágnál a greater stigmák vásárlásába nagyobb szinten, olvass utána a neten, hogy a te classodnak hogy érdemes felépíteni, hogy erős legyen.


Pandemoniumban/Sanctum

Stigma Master: felszereli a stigmákat (Stigma Shard kell hozzá)
Stigma Distributor: kasztod szerint meg tudod vásárolni a Greater stigmákat (de innen csak azokat érdemes, amikből csak I-es szintű van (pl. Benevolence I), amik nagyobbra is felfejlődnek (pl. Shatter of Memory VII, cleric stigma), azt South Katalamban a 89th garrisonban lehet a legolcsóbban megvásárolni.
Stigma Tuner: sima stigmákat lehet venni tőle a kasztodnak megfelelően, majdnem az összes stigma itt megvehető

Fejlődés

Ez nem a legkönnyebb, főleg egy kezdőnek. Kezdjük hát az elején.A fejlődés kulcsa az XP (experience points vagyis másnéven tapasztalat pont). Ezt kétfélekeppen tudsz szerezni. Mobok (szörnyek) leölésével vagy Küldetések teljesítésével. Kezdőként a Küldizés a legkifizetődőbb. De kezdjük rögtön a játékban. Poetán a veled szemben lévő NPC (nem játszható karakter) rögtön ad neked küldetést, és ha ezt teljesíted máris szintet ugrassz.A küldetéseknek több fajtája létezik:

  • A Sárga küldi - Főtörténeti küldetések
  • A Világos kék - mellékküldetések
  • A Sötétkék - fontosabb mellékküldetések
  • A Piros - Event küldetések, általában valamilyen különleges eseménykor (Karácsony, újév) jelennek meg

A Sárgák adják a legtöbb XP-t. Amíg Poetán vagy addig csak azokat kell csinálni. Egészen a 9-es Szintig, hiszen ekkor kapsz egy új küldetést. Amint megkaptad, hagyj abba mindent amit csinálsz, és rögtön kezd el a küldetést, mert amíg nem csinálod meg, NEM LÉPSZ SZINTET. Ha befejezted, akkor egy párbeszédben kiválaszthatod, hogy milyen irányba fejlődjön a karaktered. Ezek a következők lehetnek:

  • Warior: Templar VAGY Gladiator
  • Mage: Sorcerer VAGY Spiritmaster
  • Scout: Ranger VAGY Assassin
  • Priest: Cleric VAGY Chanter
  • Továbbá 4.3tól bekerült a Muse amiből Bard lesz és a Technist, amiből Gunner, 4.5től pedig Aethertechnist is lehet.

Ezzel kilépünk a kezdők világából (Poetáról), bele a teljes világba. Két lehetőséged van a fejlődésre:

  1. Csinálod a Sárga küldiket, és ha kell segítséget kérsz (ajánlott), hiszen van, amihez több ember kell.
  2. Megkérsz valakit(kiket), hogy húzzon fel (mentoráljon).

A 2. módszer bizonyos szempontból jobb, de én a kezdőknek az elsőt ajánlanám.

Hogy miért? Mert közben a kishibákból megtanulod kezelni a karaktert. Fokozatosan kapsz új skilleket (képességek), amiket megtanulhatsz használni. Ez kezdőknek barátságosabb, de a második sem megvetendő, mert kb. 45. szintnél elfogynak a Sárga küldik, és csak 48 és 50 es szinten lesz újjabb, ami viszont megnehezíti a fejlődést (szintezés). A második módszerrel viszont megmarad az összes sárga küldi, húzással pedig kb. 40-es szintig lehet fejlődni. Ha utánna állsz neki a küldiknek, akkor talán eléred az 50-es szintet is. Főleg ha van XP növelő medálod.

Írta: Lyana


A fejlődés leggyorsabb menete

Poetán kezdünk, ahol 9-es szintig vagy főküldetéseket csinálunk, vagy egy társunk felhúz minket.

Ascension küldetés után mehetünk Verteronba, a Turisin Garisonba, vagy Eltnenbe, Kaidan Mine-ba, ahol 25-ös szintig érdemes egy Mentor segítségével fejlődni.

25-ös szinttől már bemehetünk NTC-be (Nochsana Training Camp), ahol kb. 28-30-as szintig lehet eljutni az insta "kitakarításával".  Ehhez is érdemes egy társunk segítségét kérni, aki Mentorál.

30-as szintnél nyilik meg FT (Fire Temple). Ezzel kb. 40-es szintig fejlődhetünk. Egy nagyobb karakter segítségével gyorsabb.

40-es szint elérésével elkezdjük megcsinálni a kihagyott sárga küldetéseket, és ha szerencsénk van 50-ig sikerült felfejlődnünk.

50-es szintnél két választásunk van. Vagy gold medállal fejlődünk tovább 60-ig, vagy küldetéseket csinálunk. Küldetéseknél vagy a főküldetéseket érdemes csinálni, vagy pedig a Coion küldetést Inggison-ban.

60-as szinttől pedig Katalam főküldetésekkel, BM (BloodMark) küldetésekkel, Danaria főküldetésekkel érdemes fejlődni, vagy pedig folytathatjuk a Coin küldetést is.

Küldetések leírása

Elyos

Asmodian

SendLog 2016 | Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el